Selamat Datang Ke Blog SMK Pamol

Blog Rasmi SMK Pamol
Tel/Fax : 089-515575
Email : smkpamolbeluran@gmail.com

Aug 14, 2010

Ramadhan Menjelma Lagi

Bila tibanya ramadhan, masyarakat Islam diwajibkan berpuasa berdasarkan firman Allah dalam Al-Quran...Wahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa. “ - (Surah Al-Baqarah: 183).
Saat yang paling menggembirakan bagi orang-orang yang berpuasa adalah ketika berbuka dan ketika bertemu Allah S.W.T di akhirat kelak.
Pada pemerhatian penulis, suasana berbuka di SMK Pamol tidak begitu dihayati dan didapati kurang kemeriahannya. Penulis sempat meninjau keadaan pelajar asrama yang terpaksa mendapatkan mendapatkan air minuman berais di luar kerana menurutnya dewan makan tidak menyediakan minuman sejuk. Bagi pandangan penulis, dalam keadaan cuaca yang kering, minuman sejuk merupakan suatu keperluan untuk menghilangkan dahaga ketika berbuka puasa. Penulis sempat snapshot beberapa keping gambar untuk tatapan pembaca sekalian cuma kebanyakannya kabur, jadi ini sahaja gambar yang agak jelas untuk tatapan saudara sekalian.

Laporan wartawan pena-global.

Suasana pelajar membeli makanan untuk berbuka.
Menjelang waktu berbuka

No comments:

Post a Comment